Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 7 augusti 2022

Tillbaka igen.


 Så har jag då varit i Lycksele och jobbat igen. Den här gången bara en femdagars-vecka. Speciellt för den här gången var också att min man Owe varit med. 



Vi har bott i församlingens fina stuga vid Ume-älven. Så mysigt!



Jag blev väldigt förtjust i den gamla, trolska skogen. Så vacker skog!


Ser ni trollet? 😉


Vem har lagt en spetsduk på stenen?!



Owe har kunnat njuta av naturen medan jag har jobbat. Han har bl.a. varit ute med båten. Det blir inte så ofta, så jag gläds med honom att han fick den möjligheten.


Flera vackra, ljumma kvällar har vi haft.



Vi brukar väldigt sällan grilla själva (det är det sonen som sköter annars). Men här grillade vi faktiskt maten flera dagar i rad. Vi fick lite läger-feeling...



På båda gudstjänsterna idag sjöng vi B G Hallqvists psalm (1972) efter J Kirkegaard (1971):

Blott i det öppna
har du en möjlighet.
Låser du om dig
kvävs och förtvinar du.
Ut i det fria
skall du med Herren gå.
Kraften fullkomnas
mitt i din svaghet då.



Tack Lycksele!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar