Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 20 augusti 2022

En vecka i augusti.


 


Vi lämnade Norr- och Västerbotten en vecka i augusti och körde söderut. Till Stockholm. Så roligt att se vår dotters nya lägenhet och de fina omgivningarna.



Det blev också 60-års kalas i Trosa hos min bonussyster Ingela. Här på bild med två av sina döttrar. Nedan sjunger alla tre döttrarna för henne.


Med på kalaset var också vänner som fanns i våra liv när vi bodde i Västerljung (utanför Trosa/Vagnhärad) i början av 90-talet. Så roligt att få träffas i några timmar.



Vi lämnade Stockholm efter fem dagar (vi hann också med en pratstund på stan med min bror Urban) och for vidare till Strängnäs-trakten och besökte vår sons svärföräldrar. Så roligt att komma hem till dem!


Innan natten var vi hos goda och generösa vänner i Hallstahammar, där vi fick sova över. Vi hann "avhandla" en hel del av livets stora och små ämnen.

Andra goda vänner från "förr" gjorde vi ett spontanbesök hos, dagen efter. Så många gånger de var mig till hjälp och glädje när jag jobbade i Hallstahammar 1978-1983.



Innan vi på "riktigt" körde norrut stannade vi till några timmar i Fagersta hos Owes morbror Olle, nyss fyllda 93 och hans fru. En kusin till Owe kom också dit. Owe fick veta lite mer om sin mormor och morfar, vilket gladde honom. Historie-rötterna blev lite djupare. 


Efter en veckas utflykt kom vi via Umeå och Robertsfors till Boden igen. Då hade vi varit borta från Boden i nästan fyra veckor. Det fanns en hel del att göra på tomten! En del är mer roligt än annat.


Summa summarum av en vecka i augusti:

Vad vore livet utan kära familjemedlemmar/släktingar och goda vänner?! Det där det dyrbaraste vi äger! ❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar