Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 1 april 2021

Mörker och ljus.


 

Jag vill önska oss alla riktigt fina dagar så här i påsktid. Dagar där det finns tid att vara ute och njuta av vårvintern resp. våren beroende på var vi bor. Tid att hinna tänka. Reflektera över livet, sig själv och andra. Vad är viktigt? Viktigast?



I kyrkoårets texter under stilla veckan och påsken finns mycket av det som vi människor har erfarenhet av, brottas med, avskyr, älskar och längtar efter... det finns mycket av tvivel, svek, död, sorg, förtvivlan, spirande hopp, glädje, tro, tillit och övertygelse. Det vill säga både mörker och ljus. Ibland behöver vi också se det i våra egna liv. Jag tror att det kan hjälpa oss att växa som människor och få kraft att gå vidare. 



Vi får ta vara på dagarna, oavsett om vi är själva eller tillsammans med andra. Varje dag är en gåva.





Njuta av det goda som finns!



Och så får vi hjälpa och stötta varandra med det vi kan.

Caspian hjälper till med att skala rödlök. Det är han bra på.


Glad Påsk!


(Fotografierna är tagna under förra månaden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar