Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 17 november 2020

November 2020


 

November! November känd för sin gråhet. Råa luft. Lågtryck. Vissa dagar nästan inget ljus alls.

I år är det verkligen novembernovember med Covid-19.

Det är mycket vi kan räkna upp som vi saknar. Som vi längtar efter.





Men nog finns det ljus och lite färg i november också. Även om vi inte ser det varje dag.







Liksom många andra människor, hämtar jag kraft och inspiration från naturen. Så mycket det betyder att komma ut! Även de mest gråa dagar. Och det som ser väldigt grått och mörkt ut inifrån, kan visa sig innehålla många färger när man vistas ute.





Men det är inte bara naturen som kan ge färg åt tillvaron. Det kan både stora och små människor, nära eller långt borta göra också.




En stor glädjekälla i mitt liv är vårt barnbarn Caspian! November i år - liksom förra året - lystes upp av hans födelsedag.

Jag hörde en kvinna berätta i ett tv-program, att när hon står i duschen på morgonen, så tänker hon ut tre saker som hon är glad och tacksam för. En enkel, men bra idé. Bra sätt att börja dagen med. En slags inriktning. Ett sökande efter ljus och färg i tillvaron. 

Önskar er som är drabbade på ett eller annat sätt av Covid-19 kraft och mod att våga tro på ett liv efter Corona.

God fortsättning på November! Vi håller ut och är rädda om varandra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar