Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 3 september 2019

Roadtrip




Jag har varit på en roadtrip på fem dagar. 




Jag började och slutade i Stockholm hos min dotter Cornelia.


(Skinnarviksberget, Södermalm)

Det var varma och vackra dagar och kvällar.




På fredagen åkte Cornelia och jag till solen i Karlstad. För där var solen också. Det var en fröjd att promenera runt i staden både under dagtid och kvällstid.




(En suddig bild, men jag tyckte om färgerna som speglade sig i vattnet)


Vårt ärende i Karlstad var - min present från make och barn - ett besök på Sandgrund, Lars Lerins konsthall! En toppen-present!








Fantastiskt att få gå runt där och titta på dessa underbara målningar! Hur kan han?! Den sista bilden är från en målning som räckte efter en lång, lång vägg (jag fick inte med hela på bilden). Lars Lerin har målat av sina egna bokhyllor i orginalstorlek.




Fikade gjorde vi också i deras vackra porslin.


Precis när vi kom ut från Sandgrund kom just Karlstads prideparad förbi.


Cornelia och jag anslöt tillsammans med Svenska kyrkan i Karlstad.
Det kändes fint att få vara med. 

Störst av allt är kärleken!


Kände mig väldigt glad och tacksam för en fin dag, som avslutades med en god middag med spännande vegetariska rätter på App-restaurangen Pinchos. Tack min kära familj!

Fortsättningen av resan berättar jag om i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar