Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 26 mars 2018

Regnbågsmässa




I avrundningen av Northern Light Pride Boden 2018 firades en Regnbågsmässa i Överluleå kyrka i går kväll.




Anna Nilsson, präst, ledde mässan tillsammans med prästen Anna Grenholm.




Inledningsord:

I Guds kärlek ryms hela våra liv;
vår gemenskap, glädje och förmåga,
vår ensamhet, smärta och utsatthet.
Gud, den treeninge, omsluter oss på alla sidor
och känner oss vid namn.
Gud är nära oss under hela livet
genom Jesus Kristus.




En psalm som vi sjöng:

Blott i det öppna har du en möjlighet.
Låser du om dig kvävs och förtvinar du.
Ut i det fria skall du med Herren gå.
Kraften fullkomnas mitt i din svaghet då.

Psalmboken nr 90 vers 1
Text: B.G. Hallgvist 1972 efter J. Kirkegaard 1971




Kristus är ljus, vi är färgerna


Möt mig nu som den jag är,
håll mitt hjärta nära dig...

Nr 767 i Den svenska psalmboken med tillägg
Text: J.L. Bell 1995, V. Rudebark 1999




Mer om Northern light Pride Boden 2018 finns att hämta på nätet, bl.a. från
Svenska kyrkan i Boden Fb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar