Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 11 december 2021

En kick!

 


Den sista tiden har min kropp krånglat en del. 

Det har gjort att livet blivit lite begränsat. 

          När ens fysiska liv blir begränsat, 

så är det lätt hänt, åtminstone för mig, 

att världen krymper och livet blir trångt och snävt. 

Och tråkigt.

          I går råkade jag höra ett radioprogram som berörde mig på ett positivt sätt. 

Inget speciellt märkvärdigt program. Men det hände något i mig. 

Jag fick som en kick. 

Lusten och längtan väcktes efter mer...

          Efteråt blev det så tydligt för mig; 

jag måste mer medvetet söka mig till människor, sammanhang, texter, bilder 

som gör mig mer "levande" inuti. 

Då växer världen, inspirationen, kreativiteten, livet - och kärleken....                  



Innan livet är förbi, sjöngs det på Så mycket bättre på TV4 ikväll.


Jag tror att det gäller oss alla. 

När vi har möjlighet att välja, må vi söka det som gör oss "levande" därinne.

Innan livet är förbi.

Vi vet nog innerst inne vad vi behöver.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar