Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 8 oktober 2018

Höst och tacksamhet



Vackra höst!



Vi har en stuga tillsammans med vår son i Robertsfors.
Jag känner en stor glädje att vara där.
Jag njuter så av havet och naturen,
färgerna och djurlivet.




Naturligtvis är det en del jobb också. Som det oftast är med stugor. Vi har ett Atterfallshus på tomten, som Owe, Christofer och Ellinor har jobbat med i helgen. De har isolerat golvet och börjat med väggarna. Det är roligt att se hur det "växer fram".





Mina främsta uppgifter har varit att laga mat och diska. Vi har ännu inget vatten inne, så det är lite omständligt. Men det står jag ut med, med denna utsikt. 



Det fantastiska med att leva mitt i naturen är att vyn förändras hela tiden; havet och himlen och färgerna, beroende på väder och vind och morgon och kväll och årstid, förstås.




Ibland har jag gått ut före frukost. Det är lite extra, tycker jag. Få andas in morgonluften och se hur dagen vaknar.



Kvällarna är fina också. I går kväll var det alldeles stilla i vattnet. Det är inte så vanligt.



Det var en magiskt vacker kväll. Jag har bara tagit mina foton med mobilen. Hur vackra ska då inte Ellinors bilder vara, som tog med sin systemkamera...



Kvällen avslutades magnifikt! Hela vägen hem till Boden omslöts vi av ett av de häftigaste norrsken vi har sett. Bilderna ger ingen som helst rättvisa åt skådespelet. Det var helt fantastiskt!

Ikväll i Matteuskyrkans Vardagsgudstjänst för små och stora, pratade vi om tacksamhet. Tacksamhet är precis vad jag känner inför den helg vi har fått ha tillsammans.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar