Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 21 november 2017

Experimentellt






Jag har haft ledigt några dagar och väl utnyttjat tiden till "roligheter". Landade först hemma hos min bonussyster Ingela och hennes sambo i Trosa på fredag kväll. Ingela och jag for sedan på lördag morgon till Linköping på en kurs i Experimentell akvarell med AnnMari Löf.
http://annmarilof.se/




Det var väldigt roligt att få vara tillsammans ett par dygn. Inte bara måla tillsammans, utan också ha tid att prata om livet som pågår. I oss och runt omkring oss.




AnnMari visade oss exempel på teknik och hur man kan jobba med sina bilder. Mycket inspirerande. Här är början på två bilder med "ursköljning"(spolar eller häller vatten över målningen. Det gäller att göra det i rätt tid så att konturerna har bitit sig fast i pappret). Det kan bli väldigt spännande bilder!
Jag provade för första gången att måla på 600 grams papper. Det vill jag göra fler gånger. Det positiva med bra kvalitetspapper (300 gram och 600 gram) är att man kan spola och rengöra en målning som inte har blivit bra, eller vända på det och måla på baksidan. Jag har en hög med sådana ark...

På söndag kväll for jag vidare till min dotter Cornelia och hennes sambo i Hässelby och hann vara där i 1,5 dygn. Vilka bra dagar det blev!
Nu är det annat som väntar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar