Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 27 juni 2017

Utflykt i solsken och regn, regn och solsken




Man behöver inte åka många mil för att det ska vara en utflykt. Ibland vet man mindre om det som finns på nära håll än det som är långt borta.




I dag har vi haft en församlingsutflykt från Matteuskyrkan. Vi var nästan 20 st som i bilar körde till Gammelstad i Luleå. Vi började med att fika i Sockenstugan i kyrkbyn.




Magnus Sveder guidade oss på förmiddagen. Anställd i Nederluleå församling.




Sedan gick vi till kyrkan, Nederluleå kyrka. Där vi först hade en andakt, innan Magnus berättade och visade oss runt i kyrkan.




Carl-Anders Markström, tidigare organist i Överluleå församling spelade och jag sa lite grand. (Jag ser ut som en liten "lappgumma" där jag sitter). Det var roligt att få återvända en stund till min förra arbetsplats, Nederluleå församling.






Bilder från orgelläktaren.




Vi fick se mycket vackert. Här gamla Mässhakar.



Bilder från Kyrktornet. Nedan.



Här ser man några från gruppen på väg till vår kyrkstuga.




Sedan  var dags för lunch på Örnvik hotell och konferens. Efter det kunde man välja att åka till Järnvägsmuseet i Karlsvik eller till Rutviks handelsträdgård.




Sedan avslutade vi vår utflykt med att återvända till Gammelstad och Hägnan med fika på Fägnan. Vädret växlade, ena stunden sol och andra regn. Men jag tror att de flesta tyckte att det blev en lyckad dag. Alltid kul att få vara tillsammans en dag i en lite annorlunda miljö.


                               Klicka gärna på bilderna, så ser du bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar