Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 21 juni 2017

Hastigt och lustfyllt




I måndags skulle Owe till Stockholm i sitt jobb, fram och tillbaka över dagen. På våran bröllopsdag! Men eftersom jag var ledig så bokade jag också en biljett till Stockholm. Jag strosade omkring på Söder medan Owe arbetade. Det var inte så synd om mig.




På eftermiddagen dök han upp och vi strosade tillsammans. Vädret visade sig från sin allra bästa sida.
Med kort varsel (som det mesta var den här dagen) hade vi inbjudit vår dotter och hennes sambo till en middag i valfri restaurang på kvällen. De fick välja restaurang. Bekvämt för oss.




De gjorde ett gott val, ur alla bemärkelser. Smak, hette restaurangen. Vi åt en mycket spännande och god meny; "Köksmästarens 5 smaker". Det var festligt och väldigt roligt att få träffa Cornelia och Richard så här "hastigt och lustigt".






Innan vi skulle ta Flygbussen till Arlanda tog de med oss upp på Scandic Skybar, inte långt ifrån Cityterminalen. En fantastisk utsikt över vattnet och Stockholm. Trots att det bara var en måndag kväll var det mycket folk i baren. Bland alla dessa ansikten kände jag ganska snart igen ett ansikte; var det inte Irmeli...?




Jo, det var det! Så roligt! Owes granne och barndomskamrat från Kolbäck! Det var ungefär 20 år sedan vi sågs sist. Om jag inte minns fel, så var hon med på vårt bröllop för 35 år sedan.




Med sista flyget från Arlanda tog vi oss 100 mil norrut. Ganska snart såg vi en strimma av midnattssolen, som växte allt mer ju närmare hemåt vi kom. En bekräftelse på att vi flög åt rätt håll :-)




En fantastiskt lyckad dag!
Hastigt och lustfyllt!




På vägen hem, mitt i natten, blev vi stoppade av polisen. Owe, som körde, fick blåsa. Alkotest. Så bra att det finns festliga och goda alkoholfria drinkar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar