Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 27 maj 2017

Lördag den 27:e



Några bilder från Konstrundan på Kronan H5 (andra våningen) i Luleå idag. Glädjande nog var det många besökare.




Den här lättklädda damen är den första man möter när man kommer in i korridoren. Då vet man att man har kommit rätt. Hon står alltid där, oavsett om det är utställning eller inte.




Just den här helgen är dock väggarna fulla av målningar av Karin EE:s elever från kvälls- och helgkurser.


Karin och Inga

En av Ingas målningar

Marie och Karin

Bilderna ovan är ifrån i torsdags då vi förberedde helgen.


Barbros målningar

Ett par av Lisas målningar


Det fanns mycket fint att titta på! Tyvärr gör inte mina fotografier dem rättvisa. Dessutom fanns det mycket mer i huset och ett annat hus (H1) på Kronanområdet. Inte bara akvareller, utan också i keramik, glas, akryl, tryck och spännande kombinationer av teknik och material! Absolut värt att se!




Några av mina akvarellkompisar; Barbro, Inga och Lisa.




Cornelia, min dotter, som är hemma i Boden den här helgen, kom också och tittade. Här fotar hon mina målningar.



Och mig.




Bakom en av dörrarna i korridoren är Bertil Sundstedts och Karin EE von Törne Haerns arbetsplats och ateljé. Här inne finns många fina alster i olika tekniker och material. Deras tjusiga harar är dörrvakter . 
Det är också här inne som vi går våra kurser. Enormt roliga och inspirerande kurser! Kan verkligen rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar